The fear of running out of natural wine

Novinophobia

Novinophobia

Demi-John: Blind Wine Tasting Game

„Játszva tanulni / tanulva szórakozni”

2015. október 05. - sweetsole

Adott egy tábla, rajta szép rendezetten szőlőfajták, országok, borvidékek, érlelési technológiák, s egyéb paraméterek, különféle szorzókkal. Fejenként egy fekete pohár, egyenlő egységnyi zseton, résztvevőnként megfelelő számú színes jelölő a zsetonokhoz. Érkezik 8 palack bor, teljes titokban, szép fekete zacskóba bugyolálva, és végül, de nem utolsó sorban egy krupié, aki a játékot levezényli.

20150623_190046.jpg

A játék célja: „Találd ki mit iszol! Hallgass az érzékszerveidre! Merj kockáztatni! Légy taktikus! …és a végén tiéd lesz a győzelem.”

A fehérek / vörösek / rozé nem a szokásos sorrendben érkeztek, hanem vegyesen. A fekete pohár, bármilyen hihetetlen, de teljesen kizárja az érzékelésből a szemünk, így csak két érzékszervünkre, orrunkra és ízlelésünkre hagyatkozhatunk.

Egy-egy kör tétjeinek elhelyezése után átbeszéltük, hogy ki miért rakta meg tétjeit, ki mit érzett, s így lett a játékból tanulás.

Lássuk a kóstolt borokat.

Első borunknál az illat és íz alapján lövésem sem volt az országot illetően. Enyhén barackos, friss citrusos, minerális illat, ízben sós, ásványos, nagyon jó savakkal, szép egyensúllyal. A vulkanikus talaj biztos pontnak tűnt, de a fajtára nem volt tippem se. Mivel ismeretlen fajtát gyanítottam, ezért gondolatban elindultam Olaszország felé, egy vulkanikus vonalon. Hatalmas mellé, még csak a kapufát sem találtam el. Nem voltak meg az olaszrizling mandulás jegyei, nem tippeltem volna magyarnak. 6 pont (86)

Megfejtés: Fekete Szőlőbirtok Csopaki Olaszrizling Hegyalja dűlő 2013

Második borunk a fekete pohárban, az illat alapján a biztos pont, hogy vörösbor, kis földesség, enyhe animalitás, nagyon szép sötét bogyósok, kis fűszeresség, bors. A korty kicsit kuszának tűnt, friss gyümölcsökkel, de enyhén szárító tanninok is felütik fejüket. Tettem tétet a Kékfrankosra és a Zweigeltre, hogy fiatal a bor és volt hordóban. Itt sem profitáltunk sokat, még hordót sem látott, mert betonkádas. 100% syrah. 5 pont (85).

Megfejtés: Saint Cosme Cotes du Rhone 2014

Harmadik borunk besöpörte az est elismeréseit, elsőre kissé kénes volt, de gyorsan kiszellőzött, utána nagyon egzotikus illat, rengeteg trópusi gyümölcs, mangó, licsi, maracuja, kis bodza. Kicsit talán emlékeztetett a nemrégiben kóstolt Tohu SB-ra, illetve a Pegasus Bay Sauvignon Semmillonra. A korty nagyon szép, lendületes savakkal, harsány trópusi gyümölcsökkel, nagyon komoly beltartalommal. Egyesek nagyon magabiztosan rámentek a Sauvignon Blancra, és Új-Zélandra, pedig nem az a tipikus, harsány vágott füves, erőteljesen bodzás vonal, én valami csavart sejtettem. Elsőre gondoltam a Sauvignon Semillonra gondoltam, de végül a semillonról levettem a tétet, viszont Új-Zélandot sem tettem meg, helyette elindultam egy osztrák, Tementes vonalon. Nem tettem a reduktívra, de sajnos a hordóra sem. Nagyon sokan buktak a reduktívon, hordóra nem tett senki, az Új-Zéland is elúszott, mint kiderült Pfalz és Németország a befutó. Nagyon szép bor, talán kicsit drága. 7 pont (91)

Megfejtés: Mosbacher Sauvignon Blanc Fumé 2014

20150623_190840.jpg

Negyedik borunk nagyon meggyes volt illatban, ezért ebben biztos voltam, hogy kékfrankos lesz. A korty is alátámasztotta, gyönyörű fahasználat, lendületes, nagyon jó savakkal, rengeteg gyümölccsel. Megtettem a vörösbort, a kékfrankost, Magyarországot (bár simán lehetett volna osztrák is), és talán a hordót, na meg a fiatalt, itt elég sokat profitáltam. Iszonyatosan jó bor Gyönkről. 6 pont és kúszhat még feljebb. (87), egyetlen fájó pontja az ára.

Megfejtés: Grál Borpince Pelzberg Kékfrankos 2012

Ötödik borunk nagyon becsapós volt. Nagyon sokáig vártam, nem voltam biztos abban, hogy fehérbor, de beazonosítani sem tudtam. Illatra nagyon friss, inkább egy könnyedebb meggyes vonal, de mintha citrusosság is lenne. A kortyban is bitang jó savak, friss és üde beltartalom, jóleső gyümölcsösség. Elindultam a rozé vonalon, egy német pinot noir rozét sejtettem, kapott tétet a friss bor és a reduktív technológa. Sajnos a fajta zweigelt lett, az ország magyar. Rozénak hatalmas élmény. Stabil 5 pont Ez volt Ricsi utolsó palackja. Mint kiderült 8 órát volt héjon áztatva.

Megfejtés: Gallay Zweigelt Rosé 2013

Itt ismét visszatértünk egy fehérborra, ez a tipp helyes volt. Illatra neutrális, barackos, körtés gyümölcsök. A korty nagyon szép egyensúlyban, jó savak, lendületes, szinte már-már citrusos, sós, ásványos, fehérhúsú gyümölcsökkel. Országra itt tettem kishazánkra, a fiatal borra és a hordóra. Ahogy beszélgettünk a borról, akkor világosodtam meg, sajnos a furmintra és Tokajra nem tettem, de így is elég jól hozott a konyhára. Rendben van ez a bor is. 6 pont (87)

Megfejtés: Karádi-Berger Narancsi Furmint 2013

20150623_190215.jpg

Hetedik borunk elsőre elég likőrös, alkoholos, diós illattal nyit, de szépen kitisztul, rengeteg pirosbogyós marad vissza. A kortyban nincs kivetnivaló, enyhén szárító tannin, pirosbogyósok, enyhén túléretten, de jó egyensúly, megfelelő lendületet biztosít a kortynak a kiváló sav, gasztro örömbor. A gondolatmenetem elterelték a megrakott tétek. A játék legnagyobb tapasztalata, hogy nem szabad senki más tétjeit figyelni, csak a pohárban lévő nedűre. A cuvéen elvéreztem ismét, az ország bejött, a vörösbor és a hordó is stimmelt. 6 pont (87)

Megfejtés: Vajra Dolcetto D'Alba Coste & Fossati 2011

Utolsóra kapott italunk illatán már érződött, hogy korosabb borral lesz dolgunk, avaros, marcipános, enyhén dohányos, sötétbogyósokkal kiegészítve. A kortyban azért frissnek ható gyümölcsök, szép állapotban lévő, remek egyensúly, érintésnyi tannin. Az országban biztos voltam, de barolos irányba gondolkodtam, így megtettem a Nebbiolot. Az ország bejött, a kor, hordó, vörösbor mind nyerő volt, a borfajtát buktam. Ismét Ricsi saját készletéből, remek korban kaptuk el. Gyenge 7 pont (90)

Megfejtés: Jacopo Biondi Santi Sassoalloro 2005

20150624_214423.jpg

Kicsiny baráti borklubunk volt az első társaság, akiket Mr. Demi John tesztelt, tanított, de legfőképp szórakoztatott. Nagyszerű este kerekedett, mindenki feltöltődve, élményekkel távozott. Köszönjük a lehetőséget Póta Richárdnak, és a szervezést Balázsnak.

A játékról érdeklődni az alábbi weboldalon lehet: http://demijohn.hu/bor-roulette/

A bejegyzés trackback címe:

https://wineside.blog.hu/api/trackback/id/tr797890822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása